تور، تورهای مسافرتی، تورهای گردشگری

بلاگ کرسی حرف دل من ، تور های مسافرتی به یادماندنی و اطلاعات سفر است

تور، تورهای مسافرتی، تورهای گردشگری

بلاگ کرسی حرف دل من ، تور های مسافرتی به یادماندنی و اطلاعات سفر است

روستاهای تاریخی مشهد

روستاهای تاریخی مشهد

یکی از بهترین قسمت ها درتور مشهد طبیعت گردی در روستاهای مشهد هست که  یکی از دیدنی های مشهد محسوب میشهvictory.. اطراف مشهد روستاهای ییلاقی زیادی هست که با طبیعت بکر و زیبایی که داره توریست های زیادی رو به خودش جذب کرده ، اما روستاهای تاریخی مشهد که اکثرشون آثار به جا مونده از دوران صفویه هست جزو جاذبه های گردشگری مشهد محسوب میشه …..همراه ما باشید .

http://mashhadtour.info  http://mashhadtour.infoروستای پاژ

روستای پاژ نام روستایی است که در ۱۵ کیلومتری شمال شرقی مشهد و در تقاطع جاده ی کلات و کارده که از دیدنی های مشهد است lookdownواقع شده  . این روستا یک خیابان اصلی با نام “فردوسی” دارد . این روستا محل تولّد بزرگانی همچون ابوالقاسم فردوسی شاعر حماسه سرای ایرانی بوده. حدود ۵۰۰ مترى شمال پاز که بر بلنداى تپه اى در جلگه قدیم خراسان قرار گرفته، تپه ای با قدمت نامعلوم قرار دارد که خرده سفال و کاشى هاى رنگارنگ اطراف و روى آن پراکنده اند و تاریخ کهن آن را نشان مى دهند. می گویند این آثار یادگار سده هاى اولیهء قرون اسلامى تا حدود قرن دهم قمری است. پاز یا پاژ در لغت به معنای هدیه ی است که فرد دارای رتبه و مقام به فرد دیگر هم تراز خود می دهد.

http://mashhadtour.info

http://mashhadtour.infoروستای دهبار

روستای دهبار به فاصله ۱۴ کیلومتر از طرقبه در دامنه رشته کوههای بینالود قرار گرفته است. طبیعتی زیبا و بکر و آب و هوایی تمیز و سرشار از اکسیژن و آبهایی خوش طعم و گوارا و همچنین مردمانی خونگرم و بانشاط و مهمان نواز از ویژگیها و شاخصه های اصلی این روستا می باشد و آن را از بهترین مکان ها برای تفریحات مشهدniceکرده است ،طبیعت بکر و زیبای روستای دهبار می تواند مکان مناسبی برای سپری کردن یک روز تعطیل و استراحت باشد.

http://mashhadtour.info

clipart1روستای مج
روستای مج در فصل بهار پذیرای جشنواره گل های وحشی، شقایق ها و انواع گیاهان دارویی است و ازجاذبه های گردشگری مشهد استclapکه انبوه مشتاقان طبیعت را به سوی خود می کشاند. روستای مج در منطقه ای کوهستانی واقع شده و تپه ماهور و دره های زیادی که در دامنه این تپه آثار بجا مانده تاریخی روستا بیانگر سکونت مردمان در سالیان دور می باشد. و همچنین گورستانی قدیمی در منطقه وجود دارد که حکایت از زندگی مردمانی قبل از اسلام و بعد از آن می کند. قبر پهلوانی نامدار در دامنه یکی از کوههای مج قرار دارد.

http://mashhadtour.info

fall_waterfall_clipart1روستای نشتیقان

نشتیفان شهری است قدیمی که دست‌کم در شش سده گذشته با همین نام خوانده میشود از دیدنی های مشهد است . سوزنی سمرقندی آورده‌است که آل مظفر یکی از سلسله پادشاهان و حکام ایرانی اهل نشتیفان بوده‌اند و شاه شجاع از بزرگان این شهر سالها بر شیراز و فارس حکمرانی نمود که در زمان حکومت وی اندیشمندان و شاعران فراوانی چون حافظ در تاریخ ایران ماندگار شدند و شهر نشتیفان در اوایل قرن نهم هجری شناخته شده و معمور بوده‌است.

Nashtifan-village-of-Mashhad4

برای ثبت نام در تور مشهد با ما تماس بگیرید ……….43674367

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.