تور، تورهای مسافرتی، تورهای گردشگری

بلاگ کرسی حرف دل من ، تور های مسافرتی به یادماندنی و اطلاعات سفر است

تور، تورهای مسافرتی، تورهای گردشگری

بلاگ کرسی حرف دل من ، تور های مسافرتی به یادماندنی و اطلاعات سفر است

مشهد پایتخت معنوی ایران

مشهد پایتخت معنوی ایران

یکی از تورهای مهم گردشگری ایران تور مشهد است . مسلمانان زیادی با علاقه و اشتیاق فراوان به این شهر سفر میکنند . زیارتی بودن این شهر در رده بالاترین جاذبه آن قرار دارد اما سایر جاذبه های گردشگری مشهد نیز حائز اهمیت هستند . برخی از افرادی که به این شهر سفر می کنند مایلند با تاریخ این شهر آشنا شوند و یکی از مهم ترین سوالات در این زمینه این است که نام شهر مشهد بر چه اساسی انتخاب شده است؟ در زیر پاسخ  این سوال به تفسیر آمده است . 
http://mashhadtour.info/

شهر مشهد

مشهد، محل شهادت امام رضا علیه‌السلام است و از همین رو بدین نامش می‌خوانند . داستان همان گونه که می‌دانید از این قرار است که در منطقه‌ی پرآوازه‌ی توس، و در کنار دو ناحیه‌ی معروف آن، یعنی نوغان و تابران، روستایی آباد به نام سناباد وجود داشته که باغ حـُمید بن قحطبه در آن واقع بوده است. هارون الرشید در همین باغ که به یکی از سرداران ابومسلم خراسانی تعلق داشته، به خاک سپرده شده، و امام رضا(ع) نیز، پیش از رفتن به مرو، در همین باغ توقف کرده، اشاره‌ای داشته‌اند که خود به‌زودی در همان‌جا دفن خواهند شد و همین امر نیز رخ داد و پیش‌بینی حضرت محقق شد و حدود دو سال پس از آن تاریخ، پیکر مطهر امام، پس از شهادت به دست مأمون عباسی در همان باغ به خاک سپرده شد.

http://mashhadtour.info/

حرم امام رضا

از تاریخ هر شهری که سخن به میان آید، یکی از نخستین چیزهایی که مورد بررسی قرار می‌گیرد، وجه تسمیه‌ی آن شهر و چگونگی و دلیل پیدایش نام آن است. شما در آغاز هر کتاب یا مقاله‌ای که پیرامون تاریخ یک شهر نوشته شده باشد، با این جمله روبرو می‌شوید که « این شهر را از این رو فلان نام داده‌اند که….» برخی از این نام‌ها چندان دور از ذهن و ناآشنا هستند یا در طول تاریخ و به اقتضای تحولات زبانی، آن سان دستخوش دگرگونی و تغییر و تبدیل شده‌اند، که پژوهشگر برای یافتن وجه آغازین آن باید به دلایل و نشانه‌های متعددی متوسل شود و پرنده‌ی خیال خود را به این سو و آن سو بکشاند تا آن را به خواننده‌ی امروزی بشناساند و او را با دلیل نام‌گذاری آن شهر آشنا کند.

http://mashhadtour.info/

شهر مشهد

از زمان شهادت امام رضا علیه‌السلام در آغاز سده‌ی سوم هجری تا یک قرن بعد از آن، هنوز این خطه با نام قدیمی‌اش یعنی سناباد توس شناخته می‌شده، اما از آن پس، اندک اندک، این نام‌ها در پرتو نام بلند مشهد علی بن موسی الرضا(ع) رنگ باخته و به فراموشی رفته است.نخستین کسی که نام مشهد را در کتاب خود آورده، جغرافی‌دان و شهرپژوه سده‌ی چهارم، یعنی اصطخری است که در کتاب المسالک و الممالک خود، به‌صراحت، از حرم امام با عنوان مشهد نام برده و اشاره کرده است که مشهد علی بن موسی الرضا رضوان الله علیهما.. آن جا است؛ یعنی در چهارفرسنگی توس. پس از او، ابن حوقل است که در کتاب صورهالارض، چنین یاد می‌کند که مقبره‌ی علی بن موسی الرضا(ع) در خارج شهر نوغان، در دهکده‌ای به نام سناباد، در مشهدی نیکو بنیاد شده است. در پی این دو، پژوهندگان دیگری نیز این نام را بر مرقد امام نهاده و از آن با همین عنوان یاد کرده‌اند.در قرن پنجم، نیز این ابوالفضل بیهقی است که از این جا به عنوان مشهد علی بن موسی الرضا(ع) نام می‌برد. در سده‌های پسین، استفاده از این اسم گسترش فزون‌تری می‌یابد و نام مشهد، چه با پسوند امام رضا(ع) یا مقدس یا رضوی و چه بدون آن، رواج می‌گیرد.
پس از آن، اندک‌اندک نام سناباد در پرتو نام مشهد فراموش می‌شود و به جای سناباد توس، نام مشهد توس بر قلم‌ها جاری می‌گردد. تردیدی نیست که پیدایش مشهد، و برآمدن آن از روستایی کوچک اما آباد، به نام سناباد، و بالیدن آن تا جایی که شهر تاریخی توس را به نسیان کشانید و کسان بسیاری را به این کانون جدید کوچانید، همه در پرتو وجود بابرکت امام رضا علیه السلام بوده است.گفتنی است که نام مشهد اولین بار توسط سلطان محمود غزنوی به این شهر داده شد.

حرم امام رضا

حرم امام رضا

بازار بین المللی شهید کاوه مشهد

بازار بین المللی شهید کاوه مشهد

یکی از مراکز خرید مشهد که بسیار مورد توجه ساکنین و گردشگران مشهد است ، بازار بین المللی شهید کاوه مشهد می باشد . در تور مشهد می توانید قسمتی از وقت خود را به بازدید از این مرکز اختصاص دهید . در بازار شهید کاوه مشهد می توانید اجناس مناسبی بای سوغات پیدا کنید .
http://mashhadtour.info/

بازار بین المللی شهید کاوه مشهد

یکی از بهترین مراکز خرید مشهد ، بازار بین المللی شهید کاوه مشهد  است که در سال 1375 در زمینی به مساحت 1300 متر مربع احداث گردید و شامل 460 واحد تجاری ، 15 دفتر بازرگانی و شش شعبه بانک است . کالاهای ارائه شده در این مرکز شامل انواع پوشاک ، کیف و کفش ، سوغات ، لوازم آرایشی و بهداشتی ،  لوازم خانگی و . . . می باشد . دردو طرف بازار پارکینگ های طبقاتی ۵ طبقه با حدود ۱۹۷۰۰ مترمربع زیربنا وظرفیت پارک حدود۶۰۰ خودرو ایجاد و مورد بهره برداری قرارگرفته است .

http://mashhadtour.info/

بازار بین المللی شهید کاوه مشهد

http://mashhadtour.info/

بازار بین المللی شهید کاوه مشهد

بازار بین المللی شهید کاوه مشهد با ارائه کالاها و خدمات متنوع وگسترده یکی از بازارهای شناخته شده و مورد توجه زوار و گردشگران تور مشهد برای خرید سوغات و گذران اوقات فراغت می باشد. این بازار همواره با نوآوری از طریق عرضه کالاهای ارزان و مناسب در محیطی آرام و امن، رضایت مشتریان را فراهم آورده است و  عنوان یکی از مراکز عمده و معتبر سوغات خراسان به شمار می رود و برای خرید سوغات خراسان نیازی نیست به مغازه های مختلف مشهد سربزنید،‌ کافی است وارد بازار بزرگ بین المللی شهید کاوه بشوید .

http://mashhadtour.info/

بازار بین المللی شهید کاوه مشهد

هتل آپارتمان شارین مشهد

هتل آپارتمان شارین مشهد

سفر مشهد یک سفر سیاحتی و زیارتی ست و شاید شما نیز از آن دسته افرادی باشید که تور مشهد را انتخاب میکنند و در انتخاب هتل های نزدیک حرم مشهد با هم اتفاق آرا دارند . هتل های متفاوت از نظر قیمت و کیفیت وجود دارد که این شرط را دارند اما هتل های مشهد که به حرم نزدیک باشند و قیمت مناسبی داشته باشند ، بیشتر مورد توجه قرار می گیرند . یکی از این هتل ها ، هتل آپارتمان شارین مشهد  است .

http://xn--pgbkfm8fnd.net/

هتل آپارتمان شارین مشهد

هتل آپارتمان شارین یکی از لوکس ترین و مجهزترین هتل آپارتمان های مشهد می باشد که با معماری نوین در ۶ طبقه و ۲۱ واحد طراحی شده است که معماری آن توجه هر بیننده ای را به خود جلب می نماید. این هتل آپارتمان مجهز به امکاناتی از قبیل (لابی-رستوران-سیستم سرمایشی-گرمایشی مرکزی) می باشد…. در این هتل مشهد صبحانه بوفه رایگان ، ناهار منوی انتخابی رایگان ، شام منوی انتخابی رایگان سرو می شود .

هتل آپارتمان شارین مشهد

هتل آپارتمان شارین مشهد

هتل آپارتمان شارین مشهد

تور مشهد هتل جواد

تور مشهد هتل جواد


هتل 4 ستاره جواد...................فاصله تا حرم: 3 دقیقه

آدرس: خیابان امام رضا..........امام رضا3

h13

 تور مشهد زمینی

تاریخ حرکت.....اسفند ماه 93

با قطار 4 تخته درجه یک................... 6 تخته درجه یک

قطار تندرو پردیس.......................

خدمات تورمشهد با قطار  شامل:

  • اقامت در مشهد 2 شب
  • صبحانه ناهار شام
  • بلیط رفت وبرگشت قطار
  • استقبال راه آهن
  • بدرقه راه آهن

جهت رزروتور هتل جواد مشهد با ما تماس بگیرید

▂ ▃ ▄ ▅ ▆ ▇ █ سعادت سیر با سالها تجربه در خدمت شماست █ ▇ ▆ ▅ ▄ ▃ ▂

43674367 ده خط ویژه سعادت سیر

09190133375.............خانم جامی

هتل جهانگردی مشهد

هتل جهانگردی مشهد

آشنایی گردشگران تور مشهد با هتل های مشهد ، برای انتخاب یک هتل مناسب بسیار اهمیت دارد . هر فردی با توجه به شرایط مالی و سلیقه شخصی و نوع سفر خود می تواند هتلی متناسب با شرایطش در مشهد انتخاب کند . تنوع هتل در مشهد بسیار زیاد است از هتل های 1 ستاره تا هتل 5 ستاره و مهمانپذیر در این شهر پیدا می شود . یکی از هتل های 2 ستاره مشهد ، هتل جهانگردی مشهد است . در زیر می توانید با خدمات و ویژگی های این هتل آشنا شوید . 
http://mashhadtour.info/

هتل جهانگردی مشهد

hotel1-turkeythmbمجتمع هتل جهانگردی مشهد یکی از هتل های قیمت متوسط مشهد و از همه مهم تر از هتل های نزدیک حرم مشهد است . هتل جهانگردی مشهد با بیش از 42 سال سابقه در پذیرایی از زائرین بارگاه ملکوتی هشتمین اختر آسمان امامت  ، با کمال خرسندی و افتخار ، مقدم میهمانان خود را در فضایی سرسبز به مساحت 17000 متر مربع با کلیه امکانات گرامی میدارد .این مجتمع پس از یک سری تعمیرات اساسی ، نو سازی برخی بخش ها و اضافه شدن امکانات جدید ، بیش از هر زمان آمادگی پذیرایی مسافران مشهد الرضا را دارد . امکانات هتل جهانگردی مشهد  شامل رستوران ، آسانسور، اینترنت بیسیم، عابر بانک، دستگاه کارت خوان، خشکشویی، پارکینگ، پاورسوئیچ، صندوق امانات،لابی می باشد .

http://mashhadtour.info/

هتل جهانگردی مشهد

فاصله هتل تا فرودگاه :     ۲۰ دقیقه
فاصله هتل تا راه آهن:     ۲۰ دقیقه
فاصله هتل تا حرم :     ۱۰ دقیقه
آدرس هتل جهانگردی مشهد : بلوار فرودگاه خیابان پروین اعتصامی26

http://mashhadtour.info/

هتل جهانگردی مشهد