تور، تورهای مسافرتی، تورهای گردشگری

بلاگ کرسی حرف دل من ، تور های مسافرتی به یادماندنی و اطلاعات سفر است

تور، تورهای مسافرتی، تورهای گردشگری

بلاگ کرسی حرف دل من ، تور های مسافرتی به یادماندنی و اطلاعات سفر است

موزه نجوم در آستان قدس رضوی

موزه نجوم

یکی از مهم ترین دیدنی های مشهد که براحتی برای همه قابل بازدید است گنجینه نجوم در موزه آستان قدس رضوی ست . همانطور که می دانید موزه آستان قدس مشهد در صحن حرم رضوی واقع شده است . تور مشهد فرصتی برای بازدید از این موزه دیدنی ست .

 

http://mashhadtour.info

موزه آستان قدس رضوی

museum_clipart1-turkeythmbدر سال 1378 همزمان با میلاد پیامبر اکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع) گنجینه نجوم در محل طبقه دوم ساختمان مرکزی موزه آستان قدس رضوی در صحن کوثر با وسعت حدود 450 متر مربع افتتاح گردید . موزه آستان یکی از مهم ترین موزه های مشهد  است و گنجینه نجوم آنرا پربارتر نموده است . این گنجینه دارای 10 ویترین می باشد که 7 ویترین آن به بخش نجوم اختصاص یافته است . اکثر اشیا این گنجینه از وقفیات مرحوم دکتر سید جلال الدین تهرانی (1366 خورشیدی- 1278قمری) است وی دارای دکترای نجوم ، عضو فرهنگسرای بین المللی تاریخ علوم ،  منجم رسد خانه سلطنتی بلژیک و عضو دائمی انجمن نجوم فرانسه بود و در فاصله سالهای 1330 تا 1342 خورشیدی دو دوره نیابت تولیت آستان قدس رضوی و استانداری خراسان را بر عهده داشت .

http://mashhadtour.info

موزه نجوم در آستان قدس رضوی

museum_clipart1-turkeythmbدر موزه نجوم مشهد که از جاهای دیدنی مشهد است  ، اشیای جالبی خواهید دید : سید جلال تهرانی ، منزل ، اکثر اثاثیه ، وسایل نجوم ، ابزار اختر شناسی و کتابخانه غنی خود را با حدود 380جلد نسخه خطی وقف آستان قدس رضوی نموده است . تعداد اندکی از وقفیات ایشان از خزانه مرکزی آستان قدس به این بخش منتقل شده است . از مجموعه بی نظیر وی می توان به انواع تلسکوپ(شکستی و انعکاسی ) کره (سماوی ، نجومی و جغرافیایی) ،  دوربین (چشمی ، اپرا) ، تئودلیت (سمت یاب) ، سکستانت و اکتانت ، کادران (وسیله اندازه گیری زاویههای عمودی) ، انواع مدل حرکت زمین ، وسایل نجوم دریایی ، چندین نمونه گونیا ، خط کش و پرگار(مورد استفاده در ساخت وسایل نجومی)،دستگاه مورس و زلزله اشاره کرد .

http://mashhadtour.info

آبشار قره سو مشهد

آبشار قره سو مشهد

Qare sou waterfall in Mashhad

آبشار قره‌سو در جنوب غربی شهرستان کلات نادری و در فاصله ده کیلومتری آن و در یک کیلومتری جاده لاین از سمت کلات واقع شده‌است.طبیعت زیبا وآب و هوای ییلاقی، وجود آبشارهای بلند با دره‌های تنگ، موقعیت قره سو را ممتاز می‌کند. اغلب کسانی که تور مشهد را برای سفر انتخاب می کنند ، مایلند از طبیعت زیبای مشهد نیز دیدن کنند . پیشنهاد ما به شما این آبشار زیباست که بی شک از بهترین تفریحات مشهد محسوب می شود .
آبشار قره سو مشهد

آبشار قره سو مشهد

1_waterfall-128

 

ارتفاع متوسط این منطقه از سطح دریا حدود ۱۱۹۰ متر می‌باشد. آبشارهای مذکور پس از نمایش رقص زیبایی خود در آبشارهای هشتگانه، به مصرف باغات و آب شرب اهالی در پایین دست می‌رسد.این منطقه کوهستانی پرآب و مصفا مکانی جذاب برای گردشگران بوجود آورده و آبشار دیدنی و زیبایی را در دل خویش جای داده‌است. در راه کوهستانی دره قره‌سو و بر دیوارهای سنگی آن نردبانهای فلزی نصب شده تا مسیر رفت‌وآمد به آبشار را برای گردشگران آسانتر نماید.

آبشار قره سو مشهد

آبشار قره سو مشهد

آبشار قره سو مشهد

آبشار قره سو مشهد

 

 

1_waterfall-128  نامطلوب بودن آب کلات نادری مشهد و وجود املاح بسیار بالا و گچ زیاد آب، نادر شاه افشار را بر آن داشت تا با استفاده از توان مهندسان خود، آب شیرین آبشار قره سو را که حدود ۶ کیلومتر با کلات فاصله داشت را به مسجد کبود گنبد و عمارت خورشید انتقال دهد.
در این شبکه آبرسانی با توجه به رعایت اصول مهندسی و در نظر داشتن شیب و فشار آب، کانالی در مسیر آب حفر و از تنپوشه های«لوله و اتصالات» سفالی که قطر آن‌ها در حدود ۴۰ الی ۵۰ سانتیمتر است استفاده شده و با خاک نرم پوشانده شده و در محل‌های که احتمال آسیب رسیدن به تنپوشه‌های سفالی توسط سیلاب بود با سنگ و ساروج مهار گردیده‌است. بدین ترتیب آب به داخل دژ کلات هدایت می‌شده‌است

 

آبشار قره سو مشهد

آبشار قره سو مشهد

 

1_waterfall-128  آبشار قره‌ سو مشهد آبشاری زیبا می باشد که در جنوب غربی شهرستان کلات نادری و در فاصله ۱۰ کیلومتریاین روستا قرار گرفته است و در یک کیلومتری جاده لاین از قسمت کلات قرار گرفته است. این آبشار طبیعت زیبا وآب و هوای ییلاقی دارد  وجود آبشارهای بلند با دره‌های تنگ، آبشار قره سو را متمایز کزده است . وجود داشتن ۸ آبشار و چشمه‌های سرد  و نردبان‌های فلزی قرار گرفته  شده برای رفتن به قسمت بالای آبشارقره‌ سو مشهد، از دلایلی ست که مهمان های خارج از استان را به طرف خود جذب می‌کند و از جاهای دیدنی مشهد میتوان این منطقه رو نام برد.

آبشار قره سو مشهد

پارک جنگلی وکیل‌آباد مشهد

پارک جنگلی وکیل‌آباد مشهد

یکی از مهم ترین تفریحات مشهد ، پارک جنگلی وکیل‌آباد مشهد است این پارک یکی از قدیمی‌ترین و خاطره‌انگیزترین بوستان‌های شهر مشهد است که سرسبزی، وسعت و موقعیت مکانی آن سبب شده همواره مورد توجه شهروندان و زائران باشد.
پارک جنگلی وکیل‌آباد مشهد

پارک جنگلی وکیل‌آباد مشهد

 

save_tree-128-thmb

 

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، با نزدیک شدن به فصل تابستان میلیون‌ها مسافر به مشهد مقدس سفر می‌کنند تا در کنار پرداختن به امر زیارت از تفرجگاه‌ها و ییلاقات این کلانشهر استفاده کنند؛ همچنین از گذشته تاکنون شروع فصل تابستان با شروع اوقات فراغت نوجوانان و جوانان گره خورده و آن‌ها را به بوستان‌ها و فضاهای سبز سطح شهر می‌کشاند از این رو سرعت‌بخشی به زیباسازی و بازپیرایی پارک جنگلی وکیل‌آباد به عنوان یکی از اصلی‌ترین جاهای تفریحی مشهد مورد توجه قرار دارد.مدیر نظارت بر پروژه‌های عمرانی شهرداری مشهد در این خصوص با اشاره به احیاء بیش از 3000 اصله درخت در طرح بازپیرایی پارک جنگلی وکیل‌آباد بیان کرد: 60 هزار اصله درخت در این بوستان وجود دارد که عمر بیشتر این درخت‌ها به بیش از 100 سال می‌رسد.

پارک جنگلی وکیل‌آباد مشهد

پارک جنگلی وکیل‌آباد مشهد

save_tree-128-thmb سید محمود ریحانی با بیان این مطلب افزود: بنا به دلایلی همچون متراکم شدن خاک در اثر تردد افراد از بین درختان، هوا به داخل خاک نفوذ نکرده و این امر سبب بروز مشکلاتی در رشد درختان پر قدمت این بوستان شده است.وی احیاء و مبارزه با آفات درختان با قدمت این بوستان را مورد توجه قرار داد و گفت: زمین اطراف درختان دورچینی شده و چمن کاشته می‌شود. چمن سبب جذب هوا و نفوذ آن به داخل خاک شده و به رشد مناسب درختان کمک می‌کند. به این روش موفق شدیم بیش از 3000 هزار اصله درخت که عمده آن‌ها درختان با عمر 100 سال هستند را احیاء کنیم.مدیر  نظارت بر پروژه‌های عمرانی شهرداری مشهد با تاکید بر کاشت گونه‌های مقاوم در برابر آفات بیان کرد: گونه‌های موجود در این بوستان شامل افرا، کاج، توت، اشن، صنوبر و چنار است که هر سال 5000 اصله نهال جدید نیز کاشته می‌شود.ریحانی اضافه کرد: همچنین شاخ و برگ خشکیده درختان این بوستان به منظور جوان‌سازی درختان قطع می‌شود.

پارک جنگلی وکیل‌آباد مشهد

پارک جنگلی وکیل‌آباد مشهد

save_tree-128-thmb  مدیر نظارت بر پروژه‌های عمرانی شهرداری مشهد با اشاره به وجود قنات‌های متعدد و چشمه‌های آب زیرزمینی در بوستان وکیل‌آباد مشهد بیان کرد: تعداد 3 قنات از مجموع قنات‌‌های موجود در این بوستان احیاء شده و برای طراوت‌بخشی بیشتر به پارک جنگلی وکیل‌آباد مورد استفاده قرار می‌گیرد.ریحانی اضافه کرد: تا پیش از احیاء قنات‌ موجود در «دره شب»، کامیون حمل ضایعات اقدام به سرازیر کردن ضایعاتی چون لاستیک، پلاستیک‌جات، فلزات و … در این دره می‌کردند. با تخلیه این مکان از ضایعات و احیاء قنات موجود در زیر ضایعات، به اندازه17 متر ارتفاع خاک‌ریزی در این محدوده انجام شد و مورد بازسازی قرار گرفت.
ریحانی برداشت غیرمجاز از آب‌های قنات و ریختن فاضلاب ساکنان این محدوده را یکی از عمده مشکلات چشمه‌های آب موجود در بوستان وکیل‌آباد عنوان کرد و گفت: به منظور جلوگیری از بهره‌برداری‌های غیرمجاز 6 پمپ 2 اینچی برداشت آّب بریده شد و هر ماه مقنی و کارشناس اقدام به بازبینی و بررسی قنات‌ها و چشمه‌های موجود می‌کنند.
وی خاطرنشان کرد: پایه کار در پارک جنگلی وکیل‌آباد بر مبنای فعالیت قنات‌های موجود است که سرسبزی و طراوت را به این محیط می‌بخشد؛ به همین دلیل قنات‌های این بوستان مرتبا نیاز به بازنگری دارد تا زنده نگاه داشته شود.وی با اشاره به احداث پیست دوچرخه‌سواری اظهار کرد: همچنین طرح ساخت مجموعه ورزشی 5000 متری بانوان آماده شده و به زودی احداث می‌شود.

پارک جنگلی وکیل‌آباد مشهد

پارک جنگلی وکیل‌آباد مشهد

save_tree-128-thmb  مدیر نظارت بر پروژه‌های عمرانی شهرداری مشهد در خصوص بازپیرایی ضلع غربی پارک جنگلی وکیل‌آباد مشهد به نام «دره‌شب» اظهار کرد: این دره دارای 15 تراس برای نشستن خانواده‌هایی است که به این بوستان می‌آیند و علاوه بر تراس‌بندی، امکانات دیگری همچون سرویس بهداشتی، گلخانه، آب‌نما، مسیر جریان آّب از دهانه قنات، آلاچیق، رستوران و ساختمان اداری دارد که در حال تکمیل شدن است.ریحانی با اشاره به خشکه‌چینی و کف‌سازی محوطه دره شب و ساخت 150 پلکان بیان کرد: در بازپیرایی این بوستان حتی از یک مشت گچ یا یک تکه آجر استفاده نشده و 90 درصد مصالح به ‌کارگیری شده از جنس سنگ گرانیت یا سنگ کوه‌های همین محدوده است.وی کمبود جای پارک را یکی از مسائلی عنوان کرد که برای رفع آن برنامه‌ریزی‌های لازم در دست انجام است و گفت: در حال حاضر این بوستان ظرفیت پذیرش بیش از 1000 خودرو را دارد؛ با این وجود در بخش‌های مختلفی از بوستان فضاهای مناسب برای پارک خودروها در نظر گرفته شده که در این رابطه می‌توان به ساخت پارکینگ‌هایی در دره شب و محدوده بین پل پرتویی و سه‌پل اشاره کرد که هم اکنون در دست احداث و تکمیل شدن است.

پارک جنگلی وکیل‌آباد مشهد

پارک جنگلی وکیل‌آباد مشهد

save_tree-128-thmb  مدیر نظارت بر پروژه‌های عمرانی شهرداری مشهد در خصوص فعالیت‌های برنامه‌ریزی شده‌ای که در فازهای بعدی پیگیری می‌شود، بیان کرد: احداث قطاربرقی، باغ گل‌ها کنار خانه ملک، فرهنگسرا، سالن چندمنظوره و کتابخانه در دستور کار است که مراحل اجرایی برخی از آن‌ها هم‌اکنون آغاز شده است.ریحانی در ادامه اضافه کرد: پارک جنگلی وکیل‌آباد 70 هکتار است که بازپیرایی آن از سال 83 آغاز شده و مراحل انجام کار تاکنون در طی 9 فاز تعریف شده است.وی ادامه داد: هم‌اکنون با تکمیل روند بازپیرایی «دره شب» و در صورت تزریق اعتبارات مورد نیاز، کار وارد مرحله جدید می‌شود و بازپیرایی بوستان که از بهترین مکانهای تفریحی مشهد است ، در بخش‌های جدید ادامه می‌یابد.

پارک جنگلی وکیل‌آباد مشهد

آبشار ارزنه تایباد

آبشار ارزنه تایباد

روستای ارزنه ، روستایی از توابع بخش باخرز شهرستان تایباد در استان خراسان رضوی ایران است. این روستا در 14 کیلومتری جنوب غربی باخرز و 210 کیلومتری مشهد واقع شده است. از جاذبه های طبیعی مشهد و روستای ارزنه، آبشارهای ارزنه هستند که در امتداد رودختنه ارزنه از ارتفاعات باخرز سرچشمه می گیرند.
آبشار ارزنه تایباد

آبشار ارزنه تایباد

waterfall-clipart1-turkeythmbآبشارهای ارزنه از ۳ آبشار پی درپی تشکیل شده اند. در بالادست آبشار اول، آبگیری ایجاد شده است که برای شنا مورد استفاده گردشگران تور مشهد قرار می گیرد. دسترسی به این آبگیر، دشوار است و نیاز به مهارتهای فنی دارد. آبشار اصلی ارزنه، با ارتفاع ۶۰ متر، در ضلع جنوب غربی آبگیر و آبشار دوم، با ارتفاع تقریبی ۲۵ متر در جنوب آبگیر به صورت پلکانی واقع شده اند. آبشار سوم در ضلع غربی آبگیر واقع شده و در واقع ترکیبی از ۲ آبشار قبلی است. این آبشار با ارتفاع ۳۰ متر، ابتدا در آبگیری کوچک جمع می شود و سپس جریان می یابد.

آبشار ارزنه تایباد

آبشار ارزنه تایباد

waterfall-clipart5-turkeythmbاگر علاقه مند به  و خراسان هستید، دسترسی به این منطقه از طریق مشهد- فریمان- تربت جام – باخرز- ارزنه ( طول مسیر 210 کیلومتر) و یا مشهد-تربت حیدریه – باخرز- ارزنه ( طول مسیر 240 کیلومتر) امکانپذیر است. امکانات رفاهی و اقامتی در این مکان و مکان هایی که به عنوان جاذبه های گردشگری مشهد به شمار می روند، برای بازدیدگنندگان مهیا شده است.

آبشار ارزنه تایباد

آبشار ارزنه تایباد

برج تجاری اقامتی آرمیتاژ طبرسی

برج تجاری اقامتی آرمیتاژ طبرسی

در حدود 500 متری حرم امام رضا در مشهد مجتمع تجاری اقامتی آرمیتاژ طبرسی خودنمایی می کند. این مجموعه در زمینی به مساحت 2600 متر مربع و با زیر بنای حدود 1800 مترمربع در 13 طبقه توسط مهندسین مشاور مجرب و متخصص طراحی و گروه شرکتهای پاریز در حال احداث آن میباشد . مجتمع تجاری اقامتی دارای 114 واحد اقامتی مبله ، 3 دستگاه آپارتمان پنت هاوس، شهربازی، سینما 5 بعدی، فودکورت، کافی شاپ، فضای آبی (سونا ، جکوزی و اسپا )، آسانسور پاناروما و پارکینگ هوشمند است.
برج تجاری اقامتی آرمیتاژ طبرسی

برج تجاری اقامتی آرمیتاژ طبرسی

hotel2در بخش تجاری این مجموعه که پیش بینی می شود در آینده از بهترین جاذبه های گردشگری مشهد شود، با زیر بنای 5600 متر مربع در 4 (طبقات 1- تا 2+) شامل 212 واحد تجاری با متراژهای متنوع 12 متر به بالا در دست احداث و دسترسی طبقات تجاری با آسانسور پانوراما و 10 عدد پله برقی میسر میباشد. بخش اقامتی این مجموعه شامل 114واحد اقامتی، قابل استفاده بصورت آپارتمان مسکونی ویژه در متراژهای 50 الی 70 متر مربع در طبقه سوم تا هشتم ، 3 دستگاه پنت هاوس (VIP) میباشد .

برج تجاری اقامتی آرمیتاژ طبرسی

برج تجاری اقامتی آرمیتاژ طبرسی

3firefox_screenshot_2016-02-03t07-48-01-909z دستگاه پنت هاوس در بالاترین طبقه با چشم انداز بی نظیر به حرم مطهر پیش بینی شده است. به منظور رفاه حال مراجعین و گردشگران تور مشهد، مجموعه رستوران های بین الملل (فود کورت) به همراه کافی شاپ با غذاها، دسرها و نوشیدنی های متنوع در طبقات در نظر گرفته شده است. جهت پاسخگویی به نیاز فرهنگی و بعد تفریحی در مجتمع، سینمای 5 بعدی در طبقه 2 پیش بینی شده است. شهر بازی سرپوشیده مشتمل بر فضای بازی کودکان با پیشرفته ترین وسایل و بازی های رایانه ای، بولینگ و … میباشد.

برج تجاری اقامتی آرمیتاژ طبرسی

برج تجاری اقامتی آرمیتاژ طبرسی