تور، تورهای مسافرتی، تورهای گردشگری

بلاگ کرسی حرف دل من ، تور های مسافرتی به یادماندنی و اطلاعات سفر است

تور، تورهای مسافرتی، تورهای گردشگری

بلاگ کرسی حرف دل من ، تور های مسافرتی به یادماندنی و اطلاعات سفر است

پارک موج های آبی مشهد

سرزمین موجهای آبی (water waves land) یکی از مکان های مرد علاقه گردشگران تور مشهد هست. این مجموعه یکی از بزرگترین پارکهای خاورمیانه ست که در مشهد ، خیابان قاسم آباد قرار داره . این مجموعه تجربه ای دلچسب و به یاد ماندنی برای زائرانه . این مجموعه با فراهم کردن محیطی امن و منحصر به فرد ، یکی از مهم ترین جاذبه های گردشگری مشهد و قطب های تفریحی کشور به شمار میره.

سرسره "تاپسی توروی" این مجموعه، برنده بهترین سرسره آبی سال 2010از طرف انجمن پارک های آبی جهان است. همچنین این مجموعه موفق به دریافت نشان استاندارد ایران شده است. از سرزمین موج های آبی مشهد دارای امکانات و تفریحات زیر است :

سرسره های آهسته، سرسره های سرعتی، سرسره پیچشی، سرسره موج، سرسره تاپسی توروی، سرسره تویستر، چاله فضایی، استخر موج، رودخانه آرام و خروشان، منطقه بازی کودکان، استخر برکه، سونای خشک و بخار، جکوزی سرد و گرم، رستوران، کافی شاپ، فروشگاه لوازم ورزشی، حمام ترکی و....

برای رفتن به سرزمین موجهای آبی در مشهد با مترو به ایستگاه پارک ملت ابتدای بلوار امامت برید و از اونجا به راحتی میتونید با سرویس های قاسم آباد به مجموعه برسین. راستی یه پیشنهاد خوب بعضی از هتل ها و باجه ها روزنامه فروشی ، بلیط های تخفیف دار موج های آبی دارن. سایت مجموعه هم بلیط تخفیف دار میفروشن که با تهیه شون می تونید در هزینه هاتون صرفه جویی کنید.

ساعات کار سرزمین موج های آبی مشهد در تابستان 9 صبح الی 24  و در ایام دیگر سال تا ساعت 21 هست .

برنامه سرزمین موجهای آبی مشه

منبع:


موج های آبی مشهد

هتل مرمر در مشهد

هتل مرمر مشهد (Marmar Hotel) انتخاب کسانی است که قصد اقامت در یکی از هتل های مشهد با قیمت مناسب در مشهد به علاوه امکانات و خدمات مناسب دارند . این هتل یکی از هتلهای نزدیک حرم مشهد است که در خیابان امام رضا ۸ واقع شده است که با فاصله ای در حدود 10 دقیقه پیاده روی به حرم مطهر خواهید رسید . این هتل همچنین به بازار هفده شهریور و بازار رضا نزدیک می باشد . هتل مرمر در مشهد با امکانات رفاهی کامل پذیرای زائران تور مشهد می باشد .

هتل آپارتمان مرمر مشهد

هتل مرمر مشهد

هتل مرمر یکی از نوسازترین هتل های مشهد است که در سال 1393 ، در خیابان امام رضا نزدیک حرم مطهر رضوی افتتاح گردید .  هتل مرمر مشهد با داشتن کادری بسیار مجرب و آموزش دیده و مدیریتی با سابقه بسیار بالا و فضایی بسیار دلپذیر با داشتن قهوه خانه سنتی با نمای حرم مطهر همراه با صبحانه ، ناهار و شام با منوی غذایی با تنوع بسیار زیاد و حتی داشتن فست فود در منوی شام آماده پذیرایی از مهمانان بارگاه منور رضوی می باشد . امکانات هتل مرمر مشهد شامل : رستوران با محیطی ارام و دلنشین با سرو انواع غذاهای لذیذ ایرانی فرنگی و عربی ، سیستم گرمایشی و سرمایشی،  کافه سنتی، VIP و… می باشد .

هتل مرمر مشهد


منبع:

هتل مرمر در مشهد

آشنایی با مقبره فردوسی درتوس

در 20 کیلومتری شمال مشهد ، در شهر تاریخی توس ، باغی باصفا قرار دارد که آرامگاه شاعر بلند آوازه ایران ، فردوسی در آن واقع شده است . آرامگاه فردوسی توس (Tomb of Ferdowsi) متشکل از یک پایه سنگ مرمر سفید، و یک عمارت تزئینی است که در سال 1313 با استفاده از عناصر معماری هخامنشی با طراحی هوشنگ سیحون افتتاح شد . این بنا مورد تکریم بسیاری از زائران تور مشهد می باشد .

آرامگاه فردوسی آدرس
آرامگاه فردوسی عکس
در حال حاضر سازمان میراث فرهنگی و گردشگری طرح‌هایی برای گسترش و بهسازی آرامگاه حکیم در دست اقدام دارد که در همین زمینه زمین‌ها و ساختمان‌های اطراف آرامگاه به تملک این سازمان در می‌آیند و هرگونه ساخت و ساز تازه در حریم آرامگاه کلاً ممنوع می‌باشد. با این حال متأسفانه وزارت نیرو در سال ۱۳۸۶ با نصب دکل‌های بزرگ انتقال نیروی برق دورنمای آرامگاه فردوسی را مخدوش کرده که موجب برانگیختن اعتراض عمومی گردید.
ساختمان فعلی آرامگاه فردوسی و موزه توس که الهام گرفته از شیوه معماری هخامنشی به ویژه آرامگاه کوروش بود به دستور انجمن آثار ملی در سال ۱۳۴۳ آغاز و با نظارت مهندس هوشنگ سیحون در سال ۱۳۴۷ به انجام رسید. نمای بیرونی بنا شامل عناصر تزئینی هخامنشی به خصوص ستونها و سرستونها است و اشعاری که بر اضلاع چهارگانه بنا نگاشته شده از حکیم فردوسی و معرف اندیشه و شخصیت وی می‌ باشد. بخش فوقانی بنا بصورت توخالی ساخته شده و فضای داخلی آن نیز علاوه بر الهام گرفتن از معماری دوره اشکانی شامل 20 ستون مرمری در پائین و 8 ستون در بخش فوقانی است. در بخش هایی از آرامگاه نیز دیوارنگاره‌هایی از فریدون صدیقی نصب گردیده که نمایش صحنه هایی از روایات شاهنامه است.
آرامگاه فردوسی کجاست

منبع:
آرامگاه فردوسی در توس