تور، تورهای مسافرتی، تورهای گردشگری

بلاگ کرسی حرف دل من ، تور های مسافرتی به یادماندنی و اطلاعات سفر است

تور، تورهای مسافرتی، تورهای گردشگری

بلاگ کرسی حرف دل من ، تور های مسافرتی به یادماندنی و اطلاعات سفر است

راهنمای سفر به مشهد در نوروز 96

مشهد هم پایتخت معنوی و هم دومین شهر بزرگ ایران . این شهر از دیرباز به دلیل وجود حرم مبارک امام رضا (ع) ، امام مهربانی ها ، همواره مورد توجه مسلمانان سراسر دنیا بوده است . امروزه این شهر اولین شهر گردشگری و شلوغ ترین شهر ایران می باشد . با مطالعه راهنمای سفر به مشهد – Mashhad travel guide – اطلاعات کاملی را برای سفر با تور مشهد کسب خواهید کرد .


راهنمای سفر به مشهد
راهنمای سفر به مشهد

در مشهد کجا اقامت کنیم ؟

گردشگران زیادی از تمام نقاط ایران به مشهد سفر می کنند . این شهر مکان های بسیاری برای اسکان زائران فرام آورده است . این مکان ها پاسخگوی هر نوع سلیقه و هر وضعیت مالی می باشد . اگر به مشهد سفر کردید ، در راهنمای سفر به مشهد چند انتخاب برای اسکان معرفی شده که با توجه به وضعیتتان می توانید انتخاب کنید .

  1. هتل های مشهد

    در مشهد بیش از 150 هتل وجود دارد . از هتل های 2 ستاره تا 5 ستاره لوکس . هتل درویشی ، هتل هما 2 ، هتل قصر و  هتل قصر طلایی از هتل های 5 ستاره و لوکس به شمار می روند و قیمت بالایی دارند . هتل سینور هتلی چهار ستاره است ولی سطح قیمتش متوسط دارد .  از هتل های 3 ستاره مشهد با قیمت مناسب هم می توان هتل خانه سبز ، سروش و پارمیدا را نام برد .

    هتل قصر مشهد
    هتل قصر مشهد
  2. هتل آپارتمان های مشهد

     : در مشهد بیش از ۲۹۰ هتل آپارتمان وجود دارد . اگر اقامت در هتل آپارتمان را ترجیح می دهید ، هتل آپارتمان اسپینو و متل پارسیان توریست توس انتخاب های مناسبی هستند و قیمت هایشان در حد هتل سه ستاره است .

  3. مهمانپذیرهای مشهد

    بیش از 200 مهمانپذیر در مشهد وجود دارد که هر کدام با توجه به نوع خدماتشان قیمت های متفاوتی دارند .

  4. پایگاه اسکان فرهنگیان

    در مشهد فرهنگیان عزیز می توانند با ارائه کارت شناسایی از این پایگاه ها استفاده کنند . لازم به ذکر است در ایام شلوغی ، این مکان ها پر از جمعیت هستند .

  5. کمپ زائر

    برای کسانی که می خواهند برای اقامت هزینه نکنند و یا مدت کوتاهی در مشهد اسکان می کنند ، کمپ هایی در نظر گرفته شده است . می توانید با مراجعه به سایت شهرداری مشهد اطلاعات کلیه مکانهای اقامتی مشهد را ببینید . 

چی بخوریم ؟

غذاهای سنتی مشهد طرفدارای بسیاری دارد . شله مشهدی ، شیشلیک ، کوکو شیرین ، دیگچه مشهدی و اشکنه از معروفترین غذاهای مشهدی هستند . بهترین شیشلیک را در رستوران ارم شاندیز ، بهترین ماهیچه در رستوران پسران کریم ، خوشمزه ترین شله و حلیم در رستوران بهارستان ، میل خواهید کرد . همچنین رستوران سید و پسران جاغرق مخصوص دیزی های خوشمزه و آشکده یاران گناباد بهترین انتخاب برای انواع آش های خوشمزه می باشد . اگر هم از طرفداران غذاهای فست فودی هستید ، می توانید به فست فود چیلی چیز ، رستوران پیتزا پیتزا و رستوارن ایتالیایی می شف بروید .

کجا خرید کنیم ؟

بیش از 30 بازار بزرگ در مشهد خواهید دید . بازار رضا ، بازار سرشور ، بازار فرش و بازار فردوسی از قدیمی ترین بازارهای مشهد هستند . اگر قصد خرید سوغات و همچنین خرید ارزان در مشهد دارید ، می توانید به مراکز خریدی که در خیابان امام رضا قرار دارند و همچنین بازار 17 شهریور بروید .

در نقاط دیگر شهر نیز مراکز خرید زیادی وجود دارند . برج آلتون و مرکز خرید آرمان از مدرن ترین های هستند . مراکز تجاری الماس شرق ، وصال ، پروما و ویلاژتوریست نیز برای خرید گزینه های مناسبی هستند . البته در این مراکز قیمت متوسط به بالاست .