تور، تورهای مسافرتی، تورهای گردشگری

بلاگ کرسی حرف دل من ، تور های مسافرتی به یادماندنی و اطلاعات سفر است

تور، تورهای مسافرتی، تورهای گردشگری

بلاگ کرسی حرف دل من ، تور های مسافرتی به یادماندنی و اطلاعات سفر است

نحوه دسترسی کاربران به پهنای باند 2 مگ اعلام شد

یک منبع آگاه گفت: با شناسایی ظرفیت‌های تمام شرکت‌ها که می‌توانند پهنای باند 2 مگابیت بر ثانیه را ارائه دهند، برنامه 100 روزه تدوین شده است؛ اکنون ظرفیت اتصال 3 میلیون خانوار به شبکه ملی اطلاعات و پهنای باند 2 مگ وجود دارد.روز گذشته معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از اتصال نخستین گروه کاربران خانگی به شبکه ملی اطلاعات و اتصال 400 هزار خانوار به ‌پهنای باند 2 مگابیت بر ثانیه در مرحله نخست خبر داد.حکیم جوادی گفت: در مرحله نخست اتصال 400 هزار خانوار در سراسر کشور به شبکه ملی اطلاعات و جداسازی اینترنت از اینترانت آغاز شده است.امروز در پیگیری این برنامه، یک منبع آگاه از برنامه 100 روزه وزارت ارتباطات برای دسترسی کاربران خانگی به پهنای باند 2 مگابیت بر ثانیه خبر داد و گفت: طی برنامه‌ای ظرفیت‌های موجود تمام اپراتورها و شرکت‌های PAP (شرکت‌های ارائه دهنده اینترنت پر سرعت) که می‌توانند پهنای باند 2 مگابیت بر ثانیه را دراختیار مردم قرار دهند، شناسایی شده است.وی گفت: از نتایج این بررسی‌ها جدولی تهیه و برای وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ارسال شد. براساس این جدول می‌شود در قدم نخست 400 هزار خانوار را به شبکه ملی اطلاعات و پنهای باند 2 مگابیت بر ثانیه متصل کرد.این منبع آگاه تصریح کرد: بخش عمده از ظرفیت موجود پهنای باند در کشور، در شرکت مخابرات ایران است و سپس در شرکت‌های PAP است. طبق آماری که از سوی اپراتورها اعلام شده، هم‌اکنون ظرفیت اتصال 3 میلیون خانوار به شبکه ملی اطلاعات و پهنای باند 2 مگابیت برثانیه موجود است.وی ادامه داد: اما کار باید مرحله به مرحله انجام شود و این بررسی اولیه برای استخراج روش کار برای اتصال به شبکه ملی اطلاعات و پهنای باند 2 مگابیت بر ثانیه، ظرف 3 ماه و در برنامه 100 روزه بود.وی یادآور : معادل این برنامه داخل سازمان فناوری اطلاعات نیز برنامه‌ریزی انجام شده و آن سازمان باید معادل این برنامه‌ جلو رود.

بی‌اطلاعی از احتمال بازگشت سازمان فضایی

سرپرست جدید سازمان فضایی ایران از برگشت این سازمان به زیرمجموعه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار بی اطلاعی کرد.
اکبر ترکان که روز چهارشنبه حکم سرپرستی موقت سازمان فضایی ایران را از رئیس جمهور دریافت کرد، در حاشیه مراسم تودیع و معارفه اش به عنوان سرپرست این سازمان در پاسخ به سوال خبرنگار مهر، مبنی بر بازگشت سازمان فضایی ایران به زیرمجموعه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: در این زمینه اطلاعی ندارم.
وی با بیان اینکه تاکنون در این مورد چیزی از شخص رئیس جمهور نشنیده ام و باید موضوع را بررسی کنم، ادامه داد: بگذارید روی صندلی ام بنشینم و اوضاع را بررسی کنم؛ من اکنون به اندازه یک چای خوردن با این مجموعه آشنایی دارم و نمی توانم در این زمینه اظهارنظر کنم.
به گزارش مهر، سازمان فضایی ایران در دولت دهم و براساس مصوبه هیات دولت از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات منفک شد.
محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در روز اخذ رای اعتماد خود از مجلس شورای اسلامی، انفصال سازمان فضایی ایران را از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات غیرقانونی عنوان کرد و از طرف رئیس جمهور وعده داد که این سازمان را به جایگاه اولیه خود یعنی زیرمجموعه وزارت ارتباطات برمی گرداند.
حسن روحانی بعدازظهر چهارشنبه 6 شهریورماه اکبر ترکان را که به سمت دبیری شورای هماهنگی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی منصوب کرد و همزمان چهار حکم دیگر نیز با عناوین سرپرست موقت سازمان فضایی و سرپرست موقت شورای عالی امور ایرانیان، سرپرست معاونت امور بین الملل ریاست جمهور و سرپرست دبیرخانه جنبش عدم تعهد برای وی صادر شد تا ظرف مدت دو ماه پیشنهادهای لازم را برای اصلاح ساختار و مدیریت هماهنگ این واحدها به رئیس جمهور ارائه دهد.

آمریکا ویدیوکنفرانس سازمان ملل را هک کرد

مجله آلمانی اشپیگل گزارش داده که آژانس امنیت ملی آمریکا با کنترل مراکز سازمان ملل در نیویورک از اروپاییان جاسوسی می‌کرد.
به گزارش فارس به نقل از ان بی سی نیوز در گزارش این مجله تصریح شده که این سازمان جاسوسی برای پی بردن به افکار و مواضع اعضای اتحادیه اروپا سیستم ویدیوکنفرانس سازمان ملل را هک کرده است.
اسنادی که ادوارد اسنودن پیمانکار سابق آژانس امنیت ملی آمریکا در اختیار مجله اشپیگل قرار داده نشان می‌دهد اتحادیه اروپا و آژانس بین المللی انرژی هسته‌ای از جمله اهداف جاسوسی دولت آمریکا بوده‌اند. این اقدام خلاف قانون در تابستان سال گذشته رخ داده و بر خلاف مقررات بین المللی و آداب دیپلماتیک است.
یکی از اسنادی که اسنودن در اختیار نشریه یاد شده گذاشته به وضوح نشان می‌دهد که آژانس امنیت ملی آمریکا ترافیک دیتای داخلی سیستم ویدیوکنفرانس سازمان ملل را تحت کنترل خود داشته است. تنها در عرض سه هفته تعداد ارتباطات هک شده و رمزگشایی شده دراین سیستم از 12 به 458 مورد افزایش یافته است.
جاسوسی‌های یاد شده از پاییز سال 2012 آغاز شده و موضوع آن ماموریت‌های اتحادیه اروپایی و همین طور زیرساخت های فنی مورد استفاده آن بوده است. در این اسناد مجددا اطلاعاتی در مورد جاسوسی آمریکا از طریق 80 سفارتخانه و کنسول‌گری‌هایش در سراسر جهان ارائه شده است.

موبایلتان روانشناستان می شود

محققان دانشگاه پرینستون در حال توسعه‌ شیوه‌های استفاده از تلفن‌های همراه برای کنکاش چگونگی اثرگذاری محیط فرد بر سلامت وی هستند.

به گزارش سرویس علمی جام به نقل از ایسنا، در مطالعه‌ اخیر دانشمندان، داوطلبان موافقت کرده بودند اطلاعاتی را در خصوص مکان‌ها و عواطفشان ارائه دهند.

  ادامه مطلب ...

خرید تازه اپل برای رقابت با گوگل

اپل که در ارائه نقشه‌خوان خود نتوانست مورد اقبال قرار بگیرد، با خرید امبارک تصمیم دارد این مشکل را مرتفع کند.اپل یک شرکت نوپا به نام امبارک را خریداری کرده تا با استفاده از برنامه‌های تولیدی این شرکت بتواند سرویس نقشه خوانی بهتری را در رقابت با گوگل عرضه کند. به گزارش ایتنا از فارس به نقل از اینفوورلد، اپل از یک سال قبل برنامه نقشه خوان اختصاصی خود را در رقابت با سرویس گوگل مپ عرضه کرده اما هنوز نتوانسته توجه کاربران را به این خدمات جلب کرده و رضایتشان را به دست آورد. شرکت امبارک که در سال ۲۰۱۱ تاسیس شده برنامه‌های مختلفی را برای نصب بر روی تلفن همراه عرضه می‌کند که با گوشی‌های ساخت اپل و همین طور سیستم عامل اندروید سازگاری دارد. این برنامه‌ها به مالکان گوشی‌ها کمک می‌کند تا مسیر مورد نظرشان را بیابند و در هر منطقه به راحتی خدمات محلی را شناسایی کنند. اپل ضمن تایید خبر انجام این خرید از هرگونه اطلاع رسانی در مورد برنامه‌های آتی خود و همین طور مبلغی که برای مالکیت امبارک پرداخته خودداری کرده است. با این حال کارشناسان می‌گویند یکی از برنامه های اپل افزودن اطلاعات مربوط به سیستم های حمل و نقل به سرویس نقشه همراه خود است تا کاربران این خدمات در سراسر جهان به راحتی بتوانند برای رسیدن به مقصد از طریق وسایل حمل و نقل عمومی یا شخصی برنامه ریزی کنند. کیفیت و امکانات سرویس نقشه اپل تا بدان حد نازل است که تیم کوک مدیر عامل اپل شخصا مجبور به عذرخواهی از کاربران و اخراج اسکات فورستل مسئول طراحی این نقشه ها از این شرکت شد.