تور، تورهای مسافرتی، تورهای گردشگری

بلاگ کرسی حرف دل من ، تور های مسافرتی به یادماندنی و اطلاعات سفر است

تور، تورهای مسافرتی، تورهای گردشگری

بلاگ کرسی حرف دل من ، تور های مسافرتی به یادماندنی و اطلاعات سفر است

کوره آجرپزی رستگار مقدم مشهد

کوره آجرپزی رستگار مقدم مشهد

 

همانطور که همگی آگاه هستیم شهر مشهد دارای کوره های آجرپزی زیادیه که در سال های اخیر آجرهای منزل مسکونی این شهر از این کوره ها تامین میشده یکی از این کوره های آجرپزی ،کوره آجرپزی رستگار مقدم نام داره .قدمت این آجرپزی به دوره پهلوی اول بر میگرده که در تاریخ ۱۲ بهمن ۱۳۸۱ با شمارهٔ ثبت ۷۴۷۶ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است که مسافرین تور مشهد بخاطر قدمت چند ساله اش از این کوره بعنوان یکی از دیدنی های مشهد یاد می کنند .این کوره در مشهد بولوار امت،گوشه شمالی پارک رستگار مقدم قرار گرفته است.

 

http://xn--pgbkfm8fnd.net/

کوره آجرپزی رستگار مقدم مشهد

 

میتوان گفت کوره آجرپزی رستگار مقدم جزو یکی از بناهای تاریخی مشهد محسوب میشه که علاوه برداشتن تزئینات زیبا و قدمت تاریخی نماد هنر آجرپزی در روزگاران قدیم است که باید در حفظ و نگهداری اون کوشا باشیم .ارتفاع تقریبی دودکش رستگار مقدم ۶۵ متر و قطر بیرونی پائین ترین قسمت آن نیز ۶ متره و قطر قسمت بالائی نیز حدود ۵/۲ متره، حالت شیب دار بدنه دودکش موجب بالا رفتن ضریب ایستایی و پایداری آن میشه. ساختمان دودکش‌های موجود مشهد که تعداد آنها به ۹ عدد می رسید شامل استوانه های آجری بلند و تو خالی بود که با ارتفاعی بین ۶۰ تا ۷۰ متر از مسافت های دور قابل رویت بودند.این دودکش و الحاقات آن که در این کوره ها می بینید که هنوز بجا مانده اند و حالت قدیمی خودشونو از دست نداده اند در سالهای اخیر به همت شهرداری مشهد مرمت و به سبک بسیار زیبایی نورپردازی شده است .

  • آدرس کوره آجرپزی رستگار مقدم : حاشیه بولوار امت، جنب بوستان امت

 

http://xn--pgbkfm8fnd.net/

دودکش آجرپزی رستگار مقدم مشهد

تور مشهد تابستان ۹۵

تور مشهد تابستان ۹۵

 

مشهد به خاطر وجود بارگاه امام رضا (ع) هر ساله پذیرای چندین میلیون زائر داخلی و خارجی ست . تور مشهد بواسطه زیارت بارگاه امام رضا (ع) ، سراسر آکنده از عطر معنوی ست . اما در کنار این فیض بزرگ معنوی نمی توان از سایر جاذبه های گردشگری مشهد صرف نظر نمود جاذبه‌های گردشگری و تفریحی و مراکز خرید سنتی و مدرن این شهر، در کنار قیمت مناسب تور تابستانی مشهد، از دلایل استقبال هموطنانمان از مشهد در تعطیلات تابستان است.

 

http://xn--pgbkfm8fnd.net/

تور مشهد تابستان ۹۵

 

تفریحات در مشهد با شادی و تنوع زیادی همراه است و بازدید از موزه های مشهد میتواند یکی از جذابیت های این کلانشهر باشد . می توان با یک برنامه ریزی منسجم ، این تور را به خاطره ای فراموش نشدنی بدل کرد . بازدید از مراکز خرید مشهد مقدس را هم فراموش نکنید ، می توانید مناسب ترین سوغات مشهد را از همین مراکز تهیه کنید و برآورد هزینه و قیمت تور مشهد تابستان ۹۵ تو هتل های دلخواهتون رو از همکارای ما بخواین.

 

پیشنهاد میکنم اگه تور تابستان مشهد رو انتخاب می کنین، سری به هتل های زیر بزنین.

 

رزرو تور مشهد در تمامی ایام سال ،تور تابستانی مشهد، تور ارزان مشهد ، تور هوایی مشهد ، تور مشهد با قطار درجه یک را با مناسب ترین قیمت ها در کنار ما تجربه کنید .  آژانس سعادت سیر گیتی افتخار آنرا دارد که با بهره گیری از تجربه چند ساله خود ، بهترین مجری مستقیم تور مشهد تابستان ۹۵ باشد .

 

http://xn--pgbkfm8fnd.net/

تور مشهد تابستان ۹۵

 

نکات ضروری در مورد تور مشهد :

  • ساعت ورود به هتل ۱۴ و خروج ۱۲ میباشد .
  • برای داشتن ترانسفر در هنگام رزرو تور مشهد ، با همکاران ما در آژانس هماهنگی نمایید .
  • تور مشهد هوایی ، همه روزه و در چندین ساعت روز از تهران برگزار می شود .
  • در زمان اقامت در هتل های مشهد ، میتوانید با هماهنگی به تعداد روزهای تور خود اضافه نمایید .
  • در کلیه هتل های مشهد ارائه شناسنامه برای احراز محرمیت الزامیست .
  • رزرو تور مشهد برای دوستانی که قادر به مراجعه حضوری نیستند به راحتی امکان پذیر است .
  • تور مشهد چارتر و غیر قابل استرداد میباشد .

 

تماس با ما ………………………………………………… ۴۳۶۷۴۳۶۷

شماره نماس…………………………………………………۰۹۳۵۷۴۹۷۱۰۰ (آقای رضا والی نژاد)

 

مسجد غیاثیه شاهرخ

مسجد غیاثیه شاهرخ

 

همانطور که همگی میدونید مشهد بناهای تاریخیه زیادی داره برای دیدن این بناها باید وقت زیادی بزارید چون باید از شهر مشهد خارج بشید و به روستاهای اطرافش برید یکی از این بناهای تاریخی هم مسجد غیاثیه شاهرخ نام داره .مدرسه‌ خارگرد از ابنیه‌ قرن‌ نهم‌ هجری‌ قمری‌ است‌ که‌ در روستای‌ خارگرد خواف‌واقع‌ شده‌ و در سال‌ ۸۴۸ هجری‌ قمری‌ احداث‌ شده‌ است‌. بانی‌ مدرسه‌ خواجه‌ غیاث‌ الدین‌ پیراحمد خوافی‌وزیر سلطان‌ شاهرخ‌ بهادر تیموری‌ است‌ و معماران‌ آن‌ استاد قوام‌ الدین‌ و غیاث‌ الدین‌ شیرازی‌ بوده‌اند در ضمن با شرکت در تور مشهد ما میتونید از همه این آثار تاریخی دیدن کنید.

xn--pgbkfm8fnd

مسجدغیاثیه شاهرخ تایباد

http://xn--pgbkfm8fnd.net/

مسجد غیاثیه شاهرخ

این مسجد بعنوان یکی از بناهای تاریخی مشهد در تایباد واقع شده است و تاریخ احداث آن به سال ۸۴۸ هجری قمری در زمان شاهرخ شاه می‌رسد .این‌مدرسه‌ چهارگوش‌ چهار ایوان‌ داره که‌ دهانه‌ هر ایوان‌ آن‌ ۵/۴ متر و بلندی‌ آن‌ها نیز ۱۱ متر است‌. مدرسه‌ شامل‌۳۲ حجره‌ فوقانی‌ و تحتانی‌ است‌ و صحن‌ و حجره‌های‌ آن‌ دو طبقه‌ می‌باشد. تزئینات‌ بنا از کاشی‌ و سنگ‌ مرمراست‌ در کنار این مسجد، مسجد نیمه‌مخروبه دیگری قرار گرفته است که به نام خواجه‌ نظام‌الملک خوانده می‌شود. مسجد غیاثیه شاهرخ واجد ارزش‌های معماری، کاشی‌کاری و تزئیناتی است.

http://xn--pgbkfm8fnd.net/

مسجدغیاثیه شاهرخ تایباد

http://xn--pgbkfm8fnd.net/

مسجدغیاثیه شاهرخ تایباد

آبشار هو نیشابور


آبشار هو نیشابور

 

اگر اواخر اسفند و یا بهار با تور مشهد سفر کنید و مایل باشید جاذبه های طبیعی مشهد را ببینید، پیشنهاد ما به شما دیدن آبشار هو است این آبشار جزو ۵ تا از آبشارهای زیبای خراسان رضوی ست. این آبشار در ۱۸ کیلومتری شمال غربی نیشابور و در دامنه کوه بینالود واقع است و ساده ترین راه برای رسیدن به این آبشار رفتن به روستای باغشن گچ میباشد. روستای باغشن در ۹ کیلومتری نیشابور مابین نیروگاه سیکل ترکیبی و کارخانه فولاد نیشابور قرار دارد و دارای جاده ای آسفالته میباشد.

 

http://تورمشهد.net/

آبشار هو نیشابور

 

آبشار هو که از جاذبه های طبیعی مشهد است، از میان شکاف کوه از ارتفاع ۲۵ متری به پایین میریزد و مناظر زیبایی ایجاد کرده است. کوهنوردان برای بازدید از آبشار هو میتوانند با طی مسافتی در حدود ۳ کیلومتر کوهپیمایی در جهت شمال غربی به این آبشار زیبا برسند و کوهنوردانی که قصد صعود به قله بینالود را دارند می توان مسیر شمال شرقی این دوراهی که یکی از مسیرهای اصلی برای صعود به قله بینالود است را پیمایش کرده و راه را به سمت قله ادامه دهند.

 

http://تورمشهد.net/

آبشار هو نیشابور

 

برای دسترسی به این آبشار از روستا به سمت شمال وارد دره باغشن گج شوید و پس از رسیدن به محل اتصال دو رودخانه دره سمت چپ (شمالی) را ادامه دهید تا به آبشار هو برسید. این آبشار در ارتفاع ۱۷۹۰ متری از سطح دریا واقع است. بهترین زمان برای بازدید از آبشار هو نیشابور اواخر اسفند و بهار است و این منطقه در این فصل بسیار سرسبز بوده و می توان آن را یکی از مناطق زیبا و جذاب برای کوهنوردی به شمار آورد که تور مشهد نوروز ۹۵ قصد داره دیدن از این جاذبه طبیعی را جزو اولویتها قرار بده.