تور، تورهای مسافرتی، تورهای گردشگری

بلاگ کرسی حرف دل من ، تور های مسافرتی به یادماندنی و اطلاعات سفر است

تور، تورهای مسافرتی، تورهای گردشگری

بلاگ کرسی حرف دل من ، تور های مسافرتی به یادماندنی و اطلاعات سفر است

روستاهای دیدنی در خراسان

روستاهای دیدنی در خراسان

برخی از گردشگرانی که تور مشهد را انتخاب می کنند ، سعی می کنند که در کنار فیض زیارت بارگاه ملکوتی امام رضا (ع) از سایر جاذبه های گردشگری مشهد نیز بهره مند می شوند . جاذبه های مشهد بسیار متنوع هستند و برای هر سلیقه ای ، سرگرمی خاصی می توان پیدا کرد . یکی از این موارد طبیعت و تاریخ مشهد است که در ییلاقات بچشم می خورد . در زیر سه روستا از روستاهای دیدنی در خراسان به شما معرفی میشود که در بازدید از آنها را در برنامه سفر خود جای دهید .  

 

روستای بوژان خراسان رضوی

بوژان روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان نیشابور و ازروستاهای دیدنی در خراسان است که در ۵ کیلومتری شمال شرقی نیشابور و در دامنه ارتفاعات جنوبی رشته کوه بینالود ، قرار دارد . خانه‌های این روستا به شکل پلکانی است و دیدنی ترین و خوش آب‌وهواترین روستای منطقه به حساب می آید . به سمت روستا که بروید ، آن را در دامن رشته کوه بینالود با آبشاری پرقدرت و درخت‌های فراوان گیلاس خواهید دید. بسیاری از مردم آن منطقه ساعت‌ها پیاده‌روی می‌کنند تا کنار آبشار بوژان بنشینند و چای بنوشند .  باغ‌ها و مزرعه‌ها آن زمان پرند از محصولات کشاورزی اما گیلاس و آلبالوهای ترش و آلوهای آبدار را می‌شود بیرون از باغ‌ها کنار رود و در کوه‌ها پیدا کرد بر درختانی تنومند چندین ساله که عادت کرده اند ، رهگذران خودشان را با آن همه میوه آفتاب‌خورده راضی کنند . به دلیل موقعیت مناسب بوژان در میان رشته کوه بینالود، امکان دسترسی به ارتفاعات قله شیرباد ، کلمیش ، دریاچه مرتفع چشمه سبز، خط الراس پایور و… از این ناحیه فراهم شده است ؛ بنابراین کوهنوردان زیادی از مسیر چشمه شکراب به قله شیرباد صعود می‌کنند . رشته کوه بینالود در محدوده بوژان دارای آبریزهای زیادی است که به صورت چشمه در سطح زمین جاری می‌شوند و تقریبا در تمامی مسیرهای کوهنوردی آن دسترسی به آب وجود دارد .

آبشار بوژان

آبشار بوژان

http://mashhadtour.info/

آبشار بوژان

روستای درکش خراسان شمالی

از ییلاقات مشهد میتوان به روستای درکش اشاره کرد . این روستا که  از روستاهای گردشگری خراسان شمالی است در شهرستان مانه و سملقان قرار دارد و به عنوان یکی از دل‌انگیزترین جاذبه‌ها و کم‌ نظیرترین جلوه‌های گردشگری روستایی استان بر دامنه کوه یامان داغی لمیده است. روستای درکش وسط یک دره باشکوه با چشم‌اندازی غیرقابل وصف و پوشش گیاهی عظیم  واقع شده است . اسم این روستا در گذشته «دره‌کش» بوده اما اهالی برای سادگی تلفظ آن را بعد از مدتی به درکش تغییر داده‌اند . منطقه «درکِش» به شدت کوهستانی است. از کوه‌ که بالا بروی بین دره‌های بزرگ و کوچک چندین چشمه‌ آب خنک پیدا می‌شود. جنگل‌های درکِش و دره خالدار یکی از مسیرهای ثابت بعضی کوهنوردان و علاقه‌مندان به پیاده‌روی در این منطقه بود . روستای درکش با طبیعتی جنگلی و کوهستانی ، با چشمه‌سارها و آبشارهای مصفا در حاشیه غنی‌ترین ذخیره‌گاه جنگل‌های بلوط شرق کشور است و وجود باغ‌های میوه ، انواع گیاهان دارویی و شفابخش ، گونه‌های مختلفی از حیات وحش ، تپه‌های باستانی و چشم‌اندازهای بکر و دلپذیر ، جلوه‌ای خاص و بی‌مانند به این تفرجگاه بخشیده است . روستاییان با وجود راه‌های سخت بین تپه‌ها و راه‌های آسفالت‌نشده ، از دشت و کوه گیاهان دارویی و خوراکی را می‌چیدند و در نوشیدنی و غذاهای محلی استفاده می‌کردند . برای هر دردی همیشه گیاهی بود که از دل و کمر کوه و دشت درکِش چیده شده باشد . آن زمان رودخانه بزرگ و خروشانی از کوه پایین می‌آمد و به روستا می‌رسید و آب تمیز و خنک‌اش برای کشاورزی استفاده می‌شد .

http://mashhadtour.info

روستای درکش خراسان شمالی

http://mashhadtour.info

روستای درکش خراسان شمالی

روستای چنشت خراسان جنوبی

یکی از تفریحات مشهد ، گشت و گذار در ییلاقات اطراف این شهر است . روستای چنشت به دلیل رنگارنگ بودن،  به سرزمین رنگ‌های ایران معروف است . چِنِشت ، یکی از روستاهای دهستان نهارجان بخش مود شهرستان سربیشه و از روستاهای دیدنی در خراسان است. روستای چنشت به لحاظ پوشش محلی به سرزمین رنگ‌های ایران معروف است با جاذبه‌های زیبای طبیعی، تاریخی و فرهنگی به عنوان یکی از روستاهای هدف گردشگری خراسان جنوبی شناخته می‌شود .  چهار رودخانه خروشان در این روستا جریان دارد. همه جور گیاه خودرو در آن پیدا می‌شود و در مزرعه‌ها در کنار میوه‌های درختی، ذرت و ریواس هم می‌کارند . روستای چنشت دارای باغات و مزارع بسیاری است که زیبایی روستا را دو چندان کرده است . تابستان روستا خنک و نسبتا سرد است و دو غار بزرگ در این منطقه وجود دارد ؛ غار چنشت و غار چهل چاه . روستایی‌ها می‌گفتند ظرف و ابزار ریسندگی مربوط به چند هزار سال پیش در این غارها پیدا شده است ، برای همین در دهه ۴۰ خورشیدی چندین باستان‌شناس غربی مدت‌ها روی این غارها تحقیق کرده‌اند . روستای چنشت به علت قرار گرفتن در میان ۴ رودخانه و نیز کوهستانی بودن آن ، دارای باغات و مزارع بسیاری است . آب و هوای آن معتدل کوهستانی بوده که از زمستان‌های سرد و تابستانهای خنک برخوردار است .

http://mashhadtour.info

روستای چنشت خراسان جنوبی

http://mashhadtour.info

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.