تور، تورهای مسافرتی، تورهای گردشگری

بلاگ کرسی حرف دل من ، تور های مسافرتی به یادماندنی و اطلاعات سفر است

تور، تورهای مسافرتی، تورهای گردشگری

بلاگ کرسی حرف دل من ، تور های مسافرتی به یادماندنی و اطلاعات سفر است

نمایشگاه آثار شیخ بهایی

 نمایشگاه آثار شیخ بهایی

مهم ترین قسمت تور مشهد  ، مکان های زیارتی مشهد هستش علاه بر این ها جاذبه های گردشگری مشهد هم بازدید کننده و توریست زیادی رو به خودش جلب میکنه .....خیلی از ماها این مکان هارو به خوبی نمیشناسیم ....یکی از دیدنی های مشهد مقبره شیخ بهایی هستش که شهرت فراوانی هم داره ....در کتابخانه حرم مطهر رضوی گزیده ای از آثار خطی ایشان به نمایش گذاشته شده است ..............همراه ما باشید .

http://mashhadtour.info

http://mashhadtour.info یکی از دیدنی های مشهد مقبره شیخ بهایی میباشد.مقبره این دانشمند بین صحن امام و صحن آزادی در حرم مطهر رضوی قرار دارد . «بهاءالدین محمد عاملی» معروف به «شیخ بهایی» به سال ۹۳۵ ه. ق در «بعلبک» متولد شد. در هفت سالگی با پدرش به ایران آمد. وی مدتی وزیر «شاه عباس» صفوی بود. در سیاست و فرهنگ ایران نقش مهمی داشت. از این دانشمند تالیفات متعددی به جا مانده است.نسبت «شیخ بهایی» به «حارث همدانی» از صحابه معروف حضرت علی (ع) می‌رسد.

http://mashhadtour.info

http://mashhadtour.infoگزیده‌ای از آثار خطی، چاپ سنگی و چاپی شیخ بهایی دانشمند و ریاضیدان شهیر دوره صفویه در قالب نمایشگاهی علمی و  فرهنگی، در محل کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی در معرض دید عموم  قرار گرفت.

رئیس روابط عمومی سازمان کتابخانه‌هاو موزه‌های مشهد در این رابطه اظهار کرد: در کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی افزون بر یک هزار و ۱۰۰ اثر خطی متعلق به شیخ بهایی نگهداری می‌شود که از مجموع آن‌ها مجموعه‌ای ارزشمند انتخاب و در معرض نمایش عموم قرارگرفته است.

در این نمایشگاه منتخبی از نسخ خطی کتابخانه شخصی شیخ بهایی که  توسط ایشان در اوایل قرن یازده هجری قمری به روضه منوره رضوی وقف‌شده و وقف نامه به مهر و دستخط ایشان در معرض نمایش قرارگرفته است که ازنظر علمی و تاریخی دارای اهمیت فراوان می‌باشند.

http://mashhadtour.info

تمامی آثار زیر در این نمایشگاه در معرض دید علاقمندان گذاشته شده است :کتاب‌های خطی نظیر «ترجمه مفتاح‌الفلاح»، «شرح تشریح الافلاک»، «جامع عباسی»، «خلاصه الحساب»، «شرح عثنی عشریه»، «ترجمه قطب شاهی»، «رساله هندسه و شرق‌الشمسین» . همچنین آثار «کشکول»، «اربعین»، «الفوائد الصمدیه» و «نان و حلوا» نیز برخی از عناوین کتاب‌های چاپ سنگی در این نمایشگاه و در معرض بازدید است.این نماشگاه از نظر هنر کتابت، تذهیب و کتاب‌آرایی دارای اهمیت فراوانی می‌باشند.


برای ثبت نام د تور مشهد با ما تماس بگیرید .............88548853


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.