تور، تورهای مسافرتی، تورهای گردشگری

بلاگ کرسی حرف دل من ، تور های مسافرتی به یادماندنی و اطلاعات سفر است

تور، تورهای مسافرتی، تورهای گردشگری

بلاگ کرسی حرف دل من ، تور های مسافرتی به یادماندنی و اطلاعات سفر است

ابنیه تاریخی مشهد

ابنیه تاریخی مشهد

همه ی ما دوست داریم که تور مشهد رو برای زیارت امام رضا انتخاب کنیم اما بد نیست که یه سری هم به جاذبه های گردشگری مشهد بزنیم ،همه ی ما وقتی به مکان های تاریخی میریم درواقع به اتفاقاتی که تو اون زمان ها افتاده فک میکنیم شاید هم اصلا ندونیم چه اتفاقاتی افتاده اما وقتی به این آثار نگاه میکنیم تا حدودی به افکار مردم اون دوران پی میبریم .....همراه تا بااین مکان ها بیشتر آشنا بشین .

http://mashhadtour.info

  http://mashhadtour.info مقبره شیخ بهایی

یکی از دیدنی های مشهد مقبره شیخ بهایی میباشد.مقبره این دانشمند بین صحن امام و صحن آزادی در حرم مطهر رضوی قرار دارد . «بهاءالدین محمد عاملی» معروف به «شیخ بهایی» به سال ۹۳۵ ه. ق در «بعلبک» متولد شد. در هفت سالگی با پدرش به ایران آمد. وی مدتی وزیر «شاه عباس» صفوی بود. در سیاست و فرهنگ ایران نقش مهمی داشت. از این دانشمند تالیفات متعددی به جا مانده است.نسبت «شیخ بهایی» به «حارث همدانی» از صحابه معروف حضرت علی (ع) می‌رسد.

http://mashhadtour.info
http://mashhadtour.infoمدرسه عباسقلی خان

مدرسه عباسقلی خان در واقع یکی از موزه های مشهد به شمار می آید این مدرسه در ابتدای خیابان نواب صفوی قرار داره. بانی آن «عباسقلی خان بیگلربیگی» بوده و تاریخ بنای آن سال ۱۰۷۷ ه. ق است.

http://mashhadtour.info

گنبد خشتی

یکی دیگر از مکان های زیارتی مشهد این آرامگاه در خیابان طبرسی، کوچه نوغان، نزدیک فلکه طبرسی واقع شده است. در این مکان (امام‌زاده محمد) مدفون است نسبت این امامزاده با هجده واسطه به «امام سجاد» (ع) می‌رسد. گنبد این آرامگاه آجری است و به همین علت، گنبد خشتی نامیده شده است. سبک معماری آرامگاه به بناهای دوره صفویه شباهت دارد.اگر قصد خرید سوغاتی رو داشتید به مرکز خرید جلالیان مشهد هم سری بزنید

http://mashhadtour.info

http://mashhadtour.infoگنبد سبز

در اواسط خیابان دکتر باهنر (خاکی) و در فلکه گنبد سبز واقع شده و به جهت رنگ فیروزه‌ای آن، به گنبد سبز معروف می‌باشد. این بنا مدفن «شیخ محمد مومن» عارف استرآبادی است که به سال ۹۰۴ ه. ق وفات یافته است. کتاب «تحفه حکیم مومن» در طب قدیم، اثر این دانشمند است. این ساختمان به سال ۱۰۱۱ هجری قمری به دستور «شاه عباس» ساخته شده است. مدتی این محل خانقاه گروهی از صفویه بوده است. هم اکنون این آرامگاه توسط اداره میراث فرهنگی حفاظت می‌شود.


http://mashhadtour.info

http://mashhadtour.infoبنای هارونیه

در نزدیکی آرامگاه فردوسی، بنای هارونیه قرار دارد که تاریخ دقیق ساختمان آن روشن نیست. وجه تسمیه این بنا معلوم نیست. احتمالاً این ساختمان مدتی خانقاه بوده است. ساختمان آن به آتشکده شباهت دارد؛ لذا چنین تصور می‌شود که در دوره‌های اولیه اسلام، مسلمین آن را تغییر شکل داده به صورت مسجد در آورده باشند. چون آرامگاه «امام محمد غزالی» در توس می‌باشند و محل آن دقیقاً روشن نیست، در مجاورت این بنا به یادبود این دانشمند، سنگ مزاری نصب شده است.

http://mashhadtour.info

بریا ثبت نام در تور مشهد با ما تماس بگیرید..........88548853

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.