تور، تورهای مسافرتی، تورهای گردشگری

بلاگ کرسی حرف دل من ، تور های مسافرتی به یادماندنی و اطلاعات سفر است

تور، تورهای مسافرتی، تورهای گردشگری

بلاگ کرسی حرف دل من ، تور های مسافرتی به یادماندنی و اطلاعات سفر است

زیباترین طبیعت ها در روستای پنهان مشهد

زیباترین طبیعت ها در روستای پنهان مشهد

از پرطرفدارترین جاذبه های گرشگری ایران  دریاچه ها و چشمه های تفریحی مشهد  هستش که با طبیعت زیبا و بکری که دارن علاوه بر این که مردم برای زیارت میرن به مشهد به این مناطق هم سری میزنن.........یکی از این مناطق روستای بکر فریزی که به روستای پنهان مشهد معروف هستش، تو جنوب غربی مشهد تو دره های بینادلو واقع شده حدودا هم 70 کیلومتری تا مشهد فاصله داره ........برگشتی حتما یه سر به این جا بزنین یه جاده آسفات و سرسبزه که بعد از گذروندن بین ییلاقات شاندیز و روستای زشک مشهد  و آبشار اخلمد مشهد میرسین به این روستا ....مطمئنم اگه به این روستا برین حتما چندیدن بار این مسیر یک ساعته رو توقف میکنین اونم به خاطر مسیر زیبا و روستاهایی که بین راه داره .

روستای فریزی مشهد

روستای فریزی
روستای فریزی

 

تو دامنه رشته کوه عظیم بینالود و درمیان کوههای سربه فلک کشیده روستای فریزی، با قدمتی چندین هزارساله مثل نگینی درخشان خودنمایی میکنه. این روستا در 60کیلومتری جنوب غربی مشهد و 18 کیلومتری جنوب شهر گلبهار در سرسبزترین دره های بینالود در کوه های اطراف مشهد ، واقع شده . بافت قدیمی روستای فریزی در گذر زمان حفظ شده و از لحاظ ساختاری بسیار شبیه روستای دیدنی کنگ مشهد و عکس و شهر تاریخی ماسوله هستش. این راه در امتدادجاده آسیایی (سنتو) از داخل شهر گلبهار می گذره و در بین ییلاقات شاندیز و روستای زشک مشهد  و آبشار اخلمد مشهد قرار دارد.

 

http://تورمشهد.net

طبیعتی زیبا و بکر و آب و هوایی تمیز و سرشار از اکسیژن و آبهایی خوش طعم و گوارا و همچنین مردمانی خونگرم و بانشاط و مهمان نواز از ویژگیها و شاخصه های اصلی این روستا هستش. مردم این روستا اکثرا کشاورز و به پرورش زنبور عسل مشغول هستند. عسل و گردوی فریزی بدون شک از بهترینها و برترینهاست.  طبیعت بکر و زیبای روستای فریزی می تواند مکان مناسبی برای سپری کردن یک روز تعطیل و استراحت باشد. دیدن از این روستای زیبا و دیدنی را به همه شما توصیه میکنم.

http://تورمشهد.net

فریزی نزدیک به حدود 40 یا 50 کیلومتر رودخانه و باغات متنوع که آب رودخانه از برف مانده در طول سال در کوه و چشمه های متعدد بوجود آمده که اکثر کوهنوردان ایرانی و غیرایرانی جهت آموزش و صعود به قله بینالود صعود میکنند. رودخانه فریزی با عظمتی که دارد بخشی از آب مصرفی شهرستان چناران را توسط سد فریزی که در اوایل راه آسفالته و در بین روستاهای خیج و آبقد قرار دارد تامین میکند.

 

اگر با تور مشهد رفتین به این جا حتما از تور لیدر هتل بخواین که شما رو به این تور یک روزه ببره .

ما آفر های خوبی رو به شما ارائه میدیم با ما تماس بگیرید ......88548853

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.