تور، تورهای مسافرتی، تورهای گردشگری

بلاگ کرسی حرف دل من ، تور های مسافرتی به یادماندنی و اطلاعات سفر است

تور، تورهای مسافرتی، تورهای گردشگری

بلاگ کرسی حرف دل من ، تور های مسافرتی به یادماندنی و اطلاعات سفر است

ماه رمضان در مشهد کجاها برویم؟

اگر قسمتتان شده است که ماه رمضان را با تور مشهد سفر کرده و در جوار حرم مطهر امام رضا (ع) سپری کنید حتما با حضور پرشور روزه‌داران در حرم مواجه خواهید شد. در این ایام مبارک توصیه می کنیم حتما سری به کوچه و پس کوچه‌های اطراف حرم بزنید و برای یک بار هم که شده روزه‌تان را در رستوران‌های اطراف حرم باز کنید و طعم آش شله‌قلمکار مشهدی‌ها را بچشید. در ادامه با ما باشید تا با رستوران های مخصوص افطاری در مشهد آشنا شوید.
ماه رمضان در مشهد کجاها برویم؟

  

از آنجایی که حلیم و شله در مشهد جزو پرطرفدارترین و فراگیرترین غذاهاست، مراکز زیادی را برای این غذاها در سطح شهر می‌توانید پیدا کنید. اما قدیمی‌های مشهد و آنهایی که کیفیت شله و حلیم را خوب درک می‌کنند فقط حلیم پزی بهارستان را به شما معرفی می‌کنند. حلیم پزی قدیمی که سالیان سال است هر روز صبح و دم افطار جلوی آن صف می‌بندند.  گوشت گوسفندی تازه به اضافه فراوری مطلوب باعث شده که طعم واقعی شله و حلیم را بتوانید اینجا بچشید. در عین حال به باور مشهدی‌ها حلیم بهارستان از لحاظ کیفیت از شله آن بهتر است. این رستوران در احمدآباد ابتدای بلوار بعثت واقع است.

http://mashhadtour.info/

رستوران بهارستان مشهد

اگر فرصتی دست داد در یکی از شب‌ها به کوه‌سنگی و طرقبه که از معروف‌ترین تفریح‌گاه‌های مشهد است بروید و کباب چنجه، برگ و دیزی‌های مشهد را تجربه کنید. علاوه بر آش شله‌قلمکار مشهدی که گوشت فراوانی در آن وجود دارد و یک غذای مقوی و مغذی برای شام روزهای روزه‌داران محسوب می‌شود، دیگچه مشهدی هم در شب‌های رمضان بسیار پرطرفدار است. این غذا که به عنوان نذری هم در شب‌های قدر یا محرم و صفرتوسط مردم تهیه می‌شود چیزی شبیه شیربرنج است که قوام بسیار بیشتری دارد. مشهدی‌ها این غذا را از برنج، هل، شکر ، خلال پسته و زعفران فراوان تهیه می‌کنند و آن را غذایی مفید و مغذی برای روزه‌داران می‌دانند.

ماه رمضان در مشهد کجاها برویم؟

ماه رمضان در مشهد کجاها برویم؟

در ماه رمضان در مشهد بعد از افطار تا زمانی که مشتری وجود داشته باشد، آش هم هست. یکی از جاهای خوب برای خوردن آش، آشکده یاران در بلورا معلم نرسیده به میدان دانش است.  این آشکده جزو جدیدترین رستوران‌هایی است که به تازگی در مشهد فراگیر شده و هر روز بر تعداد آنها افزوده می‌شود. اینجا می‌توانید انواع آش‌ رشته محلی و قدیم را سفارش دهید. آش هایی که تا به حال لب به آن نزده‌اید و حتی آش‌هایی که نسل آنها رو به انقراض بوده و در حال احیا شدن هستند.

رستوران آشکده یاران گناباد

رستوران آشکده یاران گناباد

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.